di Rosetta Ravasi

Da "I Quaderni del Portavoce n. 3 - COME SI VIVEVA - la storia autentica dei nostri nonni" di CARLO VALLI

 

È una poesia in chiave un po' polemica, il confronto di situazioni tra l’ieri e l'oggi.

I figli che oggi diventano genitori rimangono degli egoisti sfruttatori della loro mamma. L'adoperano e torna preziosa fintanto può servire a curare i nipotini e mantenersi liberi per le loro distrazioni, divertimenti ed amici­zie. Ma quando la nonna per età o malattia non serve più, il posto che c'era quando era efficiente non c'è più e deve confinarsi alla Casa di riposo!  

 

I s'ciati ca sa spusa

in coeu 'l sii sa faan?

per vègha la ca bèla

a laurà a vaan.

Ma voeuran la sua mama

a vütaga a fa i mistée,

cüraga i bagaj

per veghi no in di pée.

I s'ciati ca sa spusa in coeu 'l sii sa faan?

cunt i so culega

ghan da fass truà

per inda a spàss o a mangià,

voeuran che la sua mama

la staga là a durmé

per nò lassa i bagaj

da per luur nocc e dé.

Ma quant 'sta poeura dòna

'l'è propri in càas poeu;

se prima gh'era 'l post

adèss a gha l'han poeu,

gha disan: "sta voeut fa,

i bagaj adèss in grant

sa rangian sensa te,

a la casa di riposo

vidaret ta stareet bee".

Infen ca l'era sana

la druavan, l’indava bee;

adeèss l'è straca e strascia

"sa poeu menga stach adree".

La casa di riposo

l'è piena ŝepa assee

gha na vuraria 'n oltra

ma granda 'n pò püssee.